First Interview




       PEACE BE UPON YOU :)

 

      Ehemm ehemm. Hari ni aku nak cerita sikit fasal Educamp 2012 yang baru aku pergi semalam. Firstly, gerak dari Johor hari Selasa dalam 11.30 a.m. Pehh dia punya jauh nun di Tronoh, Perak sana. Nasib baik lesen tak dapat lagi, kalau tak memang silaplah aku drive. During the journey, family aku banyak kali berhenti dekat R&R tu. Dekat Machap berhenti, dekat Simpang Renggam Berhenti, dekat Dengkil berhenti HAHA Kalau dah berhenti tu, mesti beli something. Paling kurang pun air. Masa berhenti tu jugak, aku dengan family solatlah sekali. Then, we continued our journey. 

     Bila dah sampai Tronoh tu, kitaorang carilah UTP tu. Punyalah gila susah. Setiap simpang masuk. Anyway dekat sana memang banyak simpang. Rupanya UTP tu sebelah highway je. Puiihhh. Then after dah tahu UTP location, family aku pergi homestay pulak. Okelah homesetei tu. Tak besar mana pun. Cukuplah untuk semalam. Pehh malam tu gua dah seram dah. Walaubagaimanapun, aku tetap tidur dengan nyenyak HAHA

     The next day or the interview day, aku semangat bangun awal pukul 6. Dah siap mandi dengan solat, aku pakailah baju. Dah macam orang kerja office. Dengan necktie bagai. Tapi nak buat macam mana, dah dia yang suruh. Then after pecahlaju semua, I headed to UTP at about 6.45 a.m. Sengamat gila. After passed the post guard, aku tengok dia punya environment nyaman je. Best tuhh kalau duduk sini. Dah la besar. Banyak tasik pulak tu. Boleh mancing.

    Lepas dah park kereta, me and father pergilah dia punya dewan. Pehh dewan dia  dah macam UFO capsule. Cantik gila plus besar besar besar. Ni gambarnya :

Then after daftar, bebudak ni semua kene pergi hall dia known as Chancellor Hall. Besar dan berair-cond. Sejuk je. Aku ingat sikit je orang yang dapat offer, rupanya ramai campur dengan postgraduate and undergraduate. Patutlah ramai. Hall dia memang sophisticated and interior design is magnificent. 

     After diorang bagi speech semua, startlah untuk interviews sessions. Luckily aku group A. Interview tu buat dekat block lain so kene naik bas. Best sebab UTP yang provide bus tu semua. Lepas je sampai, me and my group headed to a large room. Then we were divide into several group again. Each group ada 5 persons. Group aku yang nombor 9. Lepas dah settle group tu semua, kitaorang pergi another room. Dekat situlah kita tunggu turn untuk diinterview. Mula mula individual. After that, group discussion. Aku punya group dapat tajuk pasal how to solve traffic jam problems. Each participant has to find their own method or suggestions to deal with this matter. 

     Time interview yang individu tu, seram gila gua. Nervous yang amat. Dah la kene cakap omputih. Nasib baik interviewer tu baik and dia adalah perempuan. Then aku cakaplah apa suggestion aku. Pastu dia suruh elaborate point tu. Aku pun tambedal je HEHE lepas je individual, group pulak. Interviewer pun orang yang sama. Dia suruh group aku discuss pasal tajuk tu. Along the discussion, dia akan tengoklah every member in the group. Everyone in the group kene cakap walaupun sikit. Aku pun kene cakap HAHA Tambedal. The discussion took about half an hour I think.

     Lepas je abis interview dalam pukul 1, aku pergi makanlah apa lagi tunggu. Perut dah lapar. Makan nasi dengan ayam masak apa entah. Tapi sedap. Ramai gila orang. Parents la yang paling ramai. Ada yang bawak satu family. Next, aku pergi solat Zohor dekat masjid UTP tu. Besar masjid dia. Canggih dan berair-cond. Selesai solat Zohor ada ucapan about careers dekat Chancellor Hall. Aku pergilah sana. Best jugak, dia cerita pasal civil engineering and electronics and electrics engineering. Tapi sayangnya mechancial engineering takde sobsob. 

      Tamat je session tu, kitaorang boleh balik HEHE the most interesting place dekat UTP tu ialah library dia. Futuristik habis. Dekat sana tak panggil library, dia panggil Information Resources Center HAHA Then, family and I baliklah JB dalam pukul 4 petang gitu. Sampai rumah dalam pukul 12 lebih. Seronoklah kalau dapat belajar dekat situ and I really hope I can be one of the student of Universiti Teknologi Petronas. Insya-Allah :)

 

  

  Lawa ann rainbow ni.
Ciptaan Allah.